WYCIECZKA STASZICOWSKA

W dniach 29.09-1.10.2014 r., jak co roku w naszej szkole odbyła się „Wycieczka śladami Stanisława Staszica”. Wzięła w niej udział grupa osób wytypowana przez grono nauczycielskie. Byli to sportowcy, osoby z najwyższą średnią ocen, stuprocentową frekwencją oraz biorące czynny udział w życiu szkoły, np. poprzez działanie w organizacjach szkolnych. Celem tegorocznego wyjazdu była środkowa Polska.

Głównym celem naszej wycieczki była Łódź, jednak wybierając taką trasę nie mogliśmy pominąć Warszawy – miejsca spoczynku naszego patrona. Naszym pierwszym przystankiem był właśnie grób Stanisława Staszica znajdujący się na terenie Wyższego Seminarium Duchownego na Bielanach. Po zapaleniu zniczy i zrobieniu pamiątkowego zdjęcia udaliśmy się w dalszą podróż. Zwiedzanie Łodzi rozpoczęliśmy od spaceru po nowym Cmentarzu Żydowskim. Po poznaniu historii Żydów łódzkich i obejrzeniu cmentarza udaliśmy się do schroniska młodzieżowego. Po zakwaterowaniu i posiłku wybraliśmy się do Makufaktury – największego centrum handlowo-usługowo-rozrywkowego w Polsce, aby tam spędzić czas wolny.

Dzień drugi rozpoczęliśmy od wizyty w Muzeum Miasta Łodzi – Pałacu Poznańskiego. Następnie udaliśmy się do Muzeum Fabryki – prezentującego historię kompleksu fabryczno-mieszkalnego Izraela Poznańskiego. Przed obiadokolacją zdążyliśmy obejrzeć duża część miasta oraz jedna z najsławniejszych ulic miasta – ulicę Piotrkowską. Podróżowaliśmy również łódzkimi tramwajami. Wieczorem udaliśmy się na spektakl „Don Kichot” do Teatru Wielkiego.

Niestety wszystko, co dobre szybko się kończy. Nadszedł czas powrotu, ale trzeciego dnia udało nam się zwiedzić jeszcze Cmentarz Stary, Muzeum Kinematografii znajdujące się w dawnym pałacu Karola Scheiblera oraz osiedle robotnicze Księży Młyn. Niestety pogoda nam nie dopisywała, dlatego byliśmy zmuszeni skrócić nasz spacer. Teraz pozostały nam wspomnienia, fotografie przedstawiające piękno Łodzi oraz zakupione pamiątki.

W imieniu wszystkich uczestników wycieczki chciałabym podziękować panu dyrektorowi Stanisławowi Romanowskiemu, opiekunom: paniom Renacie Lenz i Annie Wojtiuk oraz wszystkim innym osobom zaangażowanym w zorganizowanie tego wyjazdu. Była to zarazem niecodzienna lekcja historii, jak i okazja do oderwania się od codziennego uczniowskiego życia, za co serdecznie dziękujemy:)