II E na Mazurach

W dniach 31 maja – 2 czerwca 2017r. odbyła się wycieczka na Mazury klasy 2e.Pierwszego dnia, zaraz po zakwaterowaniu się w Giżycku, udaliśmy się wraz z przewodnikiem do Twierdzy Boyen. Zwiedzając miasto mieliśmy również okazje wspiąć się na wieżę ciśnień i zobaczyć mazurski krajobraz z tarasu widokowego. Wracając do ośrodka trafiliśmy na możliwość obejrzenia procesu zamykania mostu zwodzonego siłą ludzkich mięśni.

Następnego dnia pojechaliśmy do Świętej Lipki, gdzie wysłuchaliśmy koncertu organowego w wykonaniu miejscowego organisty. Potem odwiedziliśmy Reszel i tamtejszy zamek krzyżacki, oraz Kętrzyn z zamkiem pokrzyżackim i kościołem warownym. Po południu przeszliśmy się po Wilczym Szańcu – kwaterze Hitlera w Gierłoży. Pojechaliśmy także do Owczarni, by obejrzeć Muzeum Mazurskie, w którym opowiedziano nam historię regionu Warmii i Mazur. Na zakończenie dnia zorganizowaliśmy ognisko nad Jeziorem Niegocin.

Ostatniego dnia naszej wyprawy wstąpiliśmy do Mikołajek, gdzie mogliśmy przejść się po mieście i kupić pamiątki. Później odbył się 15 kilometrowy spływ kajakowy po rzece Krutyni, podczas którego mieliśmy szansę znaleźć się oko w oko z naturą. Potem pozostało nam tylko wyruszyć do domu.

Wyjazd odbył się dzięki inicjatywie naszej wychowawczyni, p. Bożeny Kłoczewskiej. Opiekunem był również p. Ireneusz Litwiniuk, któremu należą się podziękowania za piękne zdjęcia.