Konferencja podsumowująca projekt „Biała w chmurze”, Rozwój i wsparcie jednostek oświatowych odbyła się 27 maja 2022 roku w sali konferencyjnej Urzędu Miasta Biała Podlaska. Konferencję otworzył dr Stanisław Romanowski, Naczelnik Wydziału Edukacji, Kultury i Sportu prezentacją: „Podnoszenie jakości edukacji poprzez dostęp do nowych technologii”. W swoim wystąpieniu podkreślił znaczenie organu prowadzącego w rozwoju technologii informacyjnej w szkołach i placówkach.
Po okresie pandemii, w czasie której nauczyciele i uczniowie rozwinęli swoje kompetencje zostanie z nami technologia, z której nie powinniśmy rezygnować. Pani Aleksandra Dopierała, dyrektor ZSO nr 4 w swoim wykładzie „Rozwiązania, które zostają z nami na dłużej” przedstawiła możliwości pracy z usługa Office 365 w czasie nauki stacjonarnej. Kolejnymi prelegentami była pani Małgorzata Bierczyńska-Osuch, MIEE Fallow, która mówiła o znaczeniu i możliwościach pracy w sieci oraz panie Beata Samojluk i Magdalena Nowosielska, MIEE Fallow, które przybliżyły możliwości współpracy z Microsoft.
Druga część miała charakter szkoleniowy. „O ścieżkach zawodowych z technologiami Microsoft” oraz „Co nam zostało z nauki zdalnej w nauce stacjonarnej?” mówił pan Artur Rudnicki, Konsultant Microsoft ds. Edukacji oraz wicedyrektor w ZST w Radomiu.
W ramach projektu „Biała w chmurze” od stycznia 2022 roku każdy uczeń i nauczyciel ma możliwość bezpłatnej instalacji aplikacji pakietu Office w zawsze najnowszej wersji na 5 komputerach, 5 tabletach oraz 5 smartfonach. Licencja Aplikacje Office 365 została zakupiona na rok przez Urząd Miasta w Białej Podlaskiej. Uczniowie i nauczyciele maja dostęp do najnowszych technologii niezależnie od miejsca w jakim się znajdują – w domu, czy w szkole.
Projektem zostaną objęci wszyscy nauczyciele zatrudnieni w szkołach i placówkach oświatowych prowadzonych przez Miasto Biała Podlaska, ale przede wszystkim dzieci i uczniowie uczęszczających do nich. Koordynatorem projektu jest Magdalena Nowosielska.
Zdjęcia: Justyna Dragan, tygodnik Podlasianin